Netbank

Hjælp til den nye netbank

Al begyndelse er svær, så vi har samlet en række spørgsmål og svar herunder for at hjælpe dig godt i gang med Merkurs nye netbank. Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte Netbank Support på 70 24 66 00.

Ofte stillede spørgsmål

Vi har været glade for den gamle netbank, men vi mener ikke længere, at designet var tidssvarende. I dag benytter mange i højere grad mobil og tablet til at logge på netbank. Den nye netbank er designet, så den både kan bruges på computer, mobil og tablet. Skærmen tilpasser sig simpelthen til den enhed, du foretrækker at logge på Netbank med. Samtidig vil vi gerne kunne give dig et bedre og hurtigere overblik over din økonomi. I den nye Netbank får du på startsiden et overblik med relevant information og hurtig adgang til de mest anvendte funktioner.

I venstre side er der en menu, som først kommer frem, når du fører musen hen over området med ikoner. Indholdet af menuen er uændret i forhold til Merkurs tidligere netbank.

Netbanken er bygget op, så du i venstremenuen kan finde de relevante produkter og funktioner inden for f.eks. daglig økonomi og investering. I topmenuen, via dit navn, får du adgang til de mere generelle funktioner som f.eks. underskriftsrum og eBoks.

I øverste højre hjørne ved siden af dit navn er der en indstillingsmenu. Her finder du bl.a. link til e-Boks.

Du finder dit IBAN-nummer under 'Konti og kort' efterfulgt af 'Konti'. Her vælger du den konto, du ønsker at modtage beløbet på. Under 'Kontovilkår' kan du se oplysningerne for den valgte konto, herunder dit IBAN-nummer.

Når du har åbnet skærmbilledet med den konto, som du ønsker at se posteringer for, klikker du på den lille pil ud for den måned, du ønsker at se posteringer for. Så folder dine posteringer sig ud.

I øverste højre hjørne ved siden af dit navn er der en indstillingsmenu. Her kan du registrer og ændre eksempelvis kontaktoplysninger mv.

I øverste højre hjørne finder du "Beskeder". Her kan du læse beskeder, som din rådgiver eller en anden i Merkur har sendt dig. Du kan også kontakte din rådgiver eller din afdeling i Merkur.

Ja, det kan du godt. Du kan styre hvilke konti, der vises på forsiden ved hjælp af de tre prikker i øverste højre hjørne af boksen "Udvalgte konti."

I den nye Netbank er der nogle sider, som endnu ikke har fået det nye design. De vil dog blive opdateret løbende

Når du logger ind i den nye netbank, finder du et modul på forsiden, der hedder "Feedback". Her kan du bedømme netbanken og du er også velkommen til at skrive en kommentar med ris og ros. Vi kan ikke garantere, at du får en tilbagemelding på din feedback eller at dine forbedringsforslag bliver implementeret. Men al feedback bliver læst og taget seriøst.

Har du andre spørgsmål eller brug for hjælp til din netbank, er du altid velkommen til at kontakte Netbank Support på 70 24 66 00.