Merkur Andelskasses website bruger helt almindelige cookies til at måle trafik og gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Du kan læse mere om brugen af cookies og vilkår for brug af hjemmesiden her

Kortindsigelse

Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er foretaget med dit kort. Opdager du for eksempel, at der har været korttransaktioner på din konto, som du ikke kan godkende, eller hvis du ikke har modtaget den vare eller service, som du har købt med dit kort, har du mulighed for at gøre indsigelse og få tilbageført betalingen.

Spær dit kort

Opdager du, at dit kort er blevet misbrugt, skal du straks spærre dit kort. Det kan du nemt gøre via din netbank eller mobilbank. Har du ikke adgang til netbank eller mobilbank, kan du ringe til Merkur inden for vores åbningstid på +45 7027 2706. Uden for Merkurs åbningstid kan du ringe til Nets’ Kundeservice på tlf. +45 4489 2929.

Opret en indsigelse med NemID

Inden du opretter en indsigelse mod en transaktion, du selv har foretaget eller medvirket til, skal du altid selv forsøge at løse problemet med forretningen, f.eks. hvis du:

  • Har bestilt en vare, du ikke har modtaget.
  • Har opsagt et abonnement, og du stadig bliver trukket for betaling.
  • Har returneret en vare, men ikke modtaget pengene retur.
  • På et tidligere tidspunkt har foretaget køb hos firmaet.
  • Hvis du ikke kan løse problemet med forretningen inden for 1-2 uger, efter du har opdaget problemet, anbefaler vi, at du straks opretter en indsigelse.

Vær opmærksom på, at indsigelse skal ske snarest muligt efter, du har fået kendskab til transaktionen for at undgå, at sagen forældes. Indsigelsen skal gerne foretages inden for 2-3 uger.

For at oprette din indsigelse skal du bruge dit NemID, kortnummeret på det kort, som beløbet er trukket på, samt dit CPR-nummer. Hvis der er tale om misbrug af kortet, skal du spærre dit kort, inden du kan oprette en indsigelse.

Vær opmærksom på, at du kan blive bedt om at fremsende dokumentation for kontrakt med forretningen, kvittering, faktura og evt. politianmeldelse.

Opret en indsigelse uden NemID

Har du ikke noget NemID, kan du gøre indsigelse ved at udfylde en indsigelsesblanket og sende den til Merkur. Det er kun i tilfælde af, at du ikke har et NemID, at du kan benytte dig at denne løsning. Find linket til blanketten herunder.