Hvis du får brug for at spærre dit kort, kan du enten gøre det i Mobil- eller Netbanken, du kan også ringe til Merkur eller ringe til +45 4489 2929. Det er vigtigt, at du spærrer dit kort så hurtigt som muligt, hvis det er blevet stjålet, eller du har tabt det.
VISA/Dankort
Med et VISA/Dankort har du et kort, som både kan bruges i dagligdagen, og når du rejser i udlandet.
Brug kortet på ferien
Et VISA/Dankort giver dig mulighed for at betale og hæve penge i stort set alle butikker og hæveautomater i hele verden.
Sikker betaling
Du kan bruge dit VISA/Dankort med chip til kontaktløs betaling, som er blandt de sikreste betalingsløsninger i verden.
Hold øje med dine penge
Når du bruger dit VISA/Dankort, bliver pengene som regel trukket fra din konto inden for få dage. På den måde kan du let holde øje med dit forbrug.
Hvad kan du med kortet?
Sådan godkender du dine online køb
Når du handler på nettet med dit betalingskort, skal du godkende dit køb med en såkaldt to-faktorgodkendelse. Det er en måde at sikre dig mod svindel. Det er derfor også vigtigt, at du altid læser, hvad det er, du bliver bedt om at godkende, inden du godkender. Du har mulighed for at godkende med MitID eller med kode og SMS.
Læs mereKontakt Merkur
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller gerne vil vide mere om vores forskellige betalings- og kreditkort.
Downloads & Links
-
Hvilket kort skal jeg vælge? -
Merkurs Prisliste -
Almindelige forretningsbetingelser, vilkår for behandling af personoplysninger og betalingskonti, samt oplysninger om fortrydelsesret -
Kortbestemmelser VISA Dankort, Gældende Pr. 1. Maj 2023 -
Kortbestemmelser Dankort, Gældende Pr. 1. Maj 2023 -
Pinkodehusker -
Brochure - Kontaktløst VISA/Dankort -
Kortindsigelse
Ofte stillede spørgsmål
Her finder du nogle af de mest almindelige spørgsmål om VISA/Dankort. Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, er du altid velkommen til at kontakte os.
Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er foretaget med dit kort. Opdager du for eksempel, at der har været korttransaktioner på din konto, som du ikke kan godkende, eller hvis du ikke har modtaget den vare eller service, som du har købt med dit kort, har du mulighed for at gøre indsigelse og få tilbageført betalingen. Læs mere om kortindsigelser på siden her.
KortindsigelserDer går som regel en uge fra, at du har bestilt kortet til, at du modtager det i din postkasse. Derfor er det altid en god ide at bestille dit kort i god tid, hvis du f.eks. skal på ferie.
De kontaktløse kort er fortsat blandt de sikreste kort i verden. Terminalen kan kun aflæse ét kort ad gangen, og din betaling vil derfor blive afvist, hvis du ved en fejl kommer til at lægge flere kort på samtidig. Kortet kan også kun registrere betalingen én gang, så du kommer ikke til at betale for den samme vare flere gange.
Med sikkerhedsløsningen 3D-Secure kan du handle sikkert online med Mastercard, Dankort og Visa/Dankort. Sikkerheden består i, at du tilsendt en personlig kode med SMS, hvis du handler for over 450 kr. i en netbutik. Du skal indtaste koden på websitet for at gennemføre din handel. Hvis du ikke allerede har et mobilnummer knyttet til dit betalingskort, vil du blive bedt om at tilknytte et, første gang du handler i netbutik, som har 3D-Secure.
Her kan du læse mere om løsningen hos NETS og tilføje et mobilnummer til dit kort.