18 - 03 - 2020

Merkur hjælper corona-ramte privat- og erhvervskunder

Vi vil gerne give en hjælpende hånd til de af vores kunder, som kommer i økonomiske vanskeligheder som følge af coronavirus. Her kan du læse om en række nye tiltag.

Vi er alle påvirket af den aktuelle og meget usædvanlige situation. Det er helt naturligt, at mange af Merkurs privat- og erhvervskunder er bekymrede for, om de kan betale deres regninger eller på anden måde blive udfordret på økonomien. Som socialt ansvarlig virksomhed er vi klar med en række tiltag, der kan give dig en hjælpende hånd.

Vi tager udgangspunkt i dig eller din virksomheds økonomi, og sammen prøver vi at finde netop den løsning, der passer bedst til dig.

Tiltag til privatkunder, der oplever markant nedgang i indkomsten:
  • En mulighed kan være et bevilget overtræk, der dækker ydelserne på dine nuværende lån de næste 3 måneder (bil, bolig, realkredit, andelsbolig, og privatlån).
  • Henstand eller ydelsesoverspring med de næste 3 måneders ydelse på dine nuværende lån i Merkur (bil, bolig, andelsbolig, og privatlån).
  • Ny kassekredit/lån eller forhøjelse af eksisterende lån.
  • Mulighed for afdragsfrihed på dit Totalkreditlån.
Tiltag til erhvervskunder, der er økonomisk udfordret, som følge af coronavirus:
  • Henstand eller ydelsesoverspring med låneydelserne på dine nuværende lån i Merkur.
  • Mellemfinansiering af løn, hvis din virksomhed benytter sig af den statslige garantiordning.
  • Finansiering af den del af lønnen, der ikke er omfattet af den statslige garanti, på nærmere aftalte individuelle vilkår.
  • Mulighed for bevilget overtræk.
Kontakt din rådgiver for at tale om netop dine muligheder

Vores rådgivere er tilgængelige på telefon og via besked i Netbank. Du kan finde kontaktoplysningerne i din Netbank og her på siden under Kontakt.

Merkur Andelskasses website bruger helt almindelige cookies til at måle trafik og gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Du kan læse mere om brugen af cookies og vilkår for brug af hjemmesiden her