08-08-2024

Merkur ansætter ny Kommunikations- og pressechef

Sara Rønning-Bæk er ny Kommunikations- og pressechef i Merkur og starter denne uge på kontoret i København. Hendes alsidige baggrund med at kombinere høje ambitioner for samfundet med kommerciel forretning skal sikre at endnu flere lærer andelskassen og vores værdibaserede tilgang at kende.

Sara Rønning-Bæk har en fortid i politik og som rådgiver i bæredygtig kommunikation og forretningsomstilling. Hun er desuden en del af netværket Sustainable Changemakers og tidligere talsperson for iLoveGlobalGoals, hvor formålet var at lære flere danskere om verdensmålene, og få sektorer til at arbejde på omstilling af samfundet gennem partnerskaber.

Senest har hun arbejdet som Head of Marketing, Partnerships and Community i en SaaS virksomhed, der måler impacten af ansvarlige investeringer. For nuværende vender hun tilbage fra barsel. Om sin tiltrædelse siger hun:

”Jeg har fulgt Merkurs arbejde i mange år, og jeg deler missionen om at hjerne og hjerte skal gå hånd i hånd – også i finansverdenen. Der ligger mere end 40 års pionerarbejde forud for den kommunikationsplatform, Merkur står troværdigt på i dag, så derfor er det med stor ydmyghed, at jeg nu kaster mig over arbejdet sammen med holdet.”

Ambitionen er at Saras erfaring kan mobilisere flere kunder og udbrede kendskabet til andelskassens unikke profil:

”Sara har solid erfaring med alle de klassiske kommunikationsdiscipliner, samtidig med at hun kan mobilisere mennesker. Hun formår at tænke forretning sammen med ønsket om at skabe positive forandringer. Den kombination er jeg sikker på kan skabe stor værdi for Merkur og vores målsætninger om at være endnu mere for endnu flere,” siger Charlotte Skovgaard, administrerende direktør i Merkur Andelskasse om ansættelsen.

Merkur er for fjerde gang kåret som Danmarks klimabank nr. 1 og oplever stor interesse for den proaktive tilgang til at løse samfundets store problemer. Alligevel er der stadig for få danskere, som kender til Merkur, som et fornuftigt alternativ til deres klassiske bank.

Sara uddyber om opgaven:

”Potentialet for en bank som Merkur er tårnhøjt. Den er alt det, du har brug for af en professionel bank, og alligevel skiller den sig ud fra mængden, fordi den insisterer på at sætte positive aftryk i verden med sit arbejde. Det tror jeg, den moderne bankkunde kan se sig selv i, og det er netop det vi skal folde ud i fremtidens kommunikation.”

Pressekontakt 

Se kontaktoplysninger her