Merkur Hverdag
Velkommen i Merkur Hverdag: Vi har tid og overskud til netop dig
Hvad kan jeg hjælpe med? Det spørgsmål vil du helt sikkert møde, hvis du er kunde i Merkur Hverdag. For mantraet er, at det altid skal være muligt at få hurtig og kompetent hjælp, når du kontakter Merkur Hverdag.
Fire fordele for dig som kunde i Merkur Hverdag
Du vil i Merkur altid blive mødt af mennesker, der rigtig gerne vil hjælpe dig, uanset hvilken afdeling, du hører til. Men i Merkur Hverdag har du en række særlige fordele:
- Du får hurtigt svar, og vi er let tilgængelige.
- Du er ikke afhængig af en enkelt medarbejders kapacitet og kalender. Vi er til stede, når du har brug for os.
- Du vil altid blive mødt af en specialist – en rådgiver, der beskæftiger sig med et særligt fagområde og derfor er virkelig dygtig.
- Du kan som kunde få svar på stort set alt i forhold til dine bankforretninger – for som team har vi i fællesskab meget lang erfaring og vores faglighed dækker bredt.
Medarbejderne i Merkur Hverdag er dem, du får i røret, når du ringer til Merkur på hovednummeret 7027 2706. Men hvis du tror, at du er landet i et callcenter, kan du godt tro om igen.
”Vi har en bred vifte af kompetencer. Godt nok har vi historisk været et callcenter, men i dag kan vi rådgive i det meste,” fortæller områdedirektør Jette Rosa, som har det øverste ansvar for Merkur Hverdag.
Den daglige ledelse deler hun bl.a. med gruppelederne Thomas Østergaard og Lisa Nyeboe Bertelsen, og de er enige i, at du som kunde i Hverdag kan forvente rådgivning af høj kvalitet.
”Vi vil virkelig gøre alt for at hjælpe vores kunder. Enten kan jeg selv klare den, eller så ved jeg, at jeg har en kollega, som kan svare på det konkrete spørgsmål. Det synes jeg er kvalitet for kunden, fordi kunden får et hurtigt og kompetent svar, men det er også en god måde at arbejde på,” siger Thomas Østergaard.
”Den måde vi har struktureret arbejdet på gør, at der er tid og overskud til netop dig.”
Jette Rosa, Områdedirektør
Du får altid en specialist i røret
Merkur Hverdag er inddelt i fire teams med hver deres speciale. Det er en struktur, der både sikrer hurtig betjening, kvalitet i rådgivningen men også, at medarbejderne har et stort overskud og tid til hver enkelt kunde.
”Alle teams er en del af telefonbemandingen. For det allervigtigste for os i Hverdag er, at vi er her, når kunderne har brug for at komme i kontakt med os,” forklarer Jette Rosa og fortsætter:
”Men nogle gange vil du opleve, at en rådgiver i Hverdag vil sige til dig: Ved du hvad, her er det bedre du taler med en af mine kolleger, som er specialist i lige netop det, du spørger mig om her. Det kan f.eks. være Povl fra Investeringsteamet, som er super skarp i lige netop investering eller Christoffer fra låneafdelingen, hvis du er på udkig efter en andelsbolig. På den måde får vores kunder, den bedst mulige rådgivning.”
Fakta om Merkur Hverdag
Merkur Hverdag servicerer og rådgiver kunder fra hele landet.
Merkur Hverdag er inddelt i fire teams: Hverdag, Lån & Nye kunder, Investering & Pension samt Erhverv & Foreninger.
25 medarbejdere er fordelt over de fire teams.
Du kan ringe, skrive eller booke et onlinemøde.
For Lisa Nyeboe Bertelsen er det særligt vigtigt, at hun og hendes kolleger får lov at bruge deres faglighed og har tid til at yde en god rådgivning:
”Når vi rådgiver en kunde, sætter vi os ind i og interesserer os for den enkelte. Kunden skal have de produkter og services, der er vigtige for at understøtte kundens økonomi bedst muligt. Hverken mere eller mindre. Vores ambition er at levere en nærværende og personlig service hver gang. Og det kan vi, fordi vi er inddelt i mindre teams, som deles om kunderne.”
Jette Rosa nikker og understreger: ”Den måde vi har struktureret arbejdet på gør, at der er tid og overskud til netop dig.”
Rådgivning på distancen
Nogle gange bliver rådgiverne i Merkur Hverdag mødt med et ønske om en fast rådgiver eller at blive tilknyttet en af Merkurs fysiske afdelinger. Det er ikke altid muligt, men rådgiverne i Hverdag strækker sig langt for kunderne:
”Jeg kan da sådan set godt forstå, at nogle gerne vil have en personlig rådgiver. Jeg kan da også godt lide at tale med den samme person hver gang, når jeg skal have rådgivning i en butik. Men der er flere fordele, ved at blive betjent af et team. Og er det så sådan, at du har talt med en medarbejder, du rigtig godt kan lide, så er du da altid velkommen til at spørge efter vedkommende. Vi kan bare ikke garantere, at vedkommende er tilgængelig lige nu og her,” siger Thomas Østergaard og fortsætter:
”Rigtig meget arbejde foregår digitalt i dag, og derfor kan Merkur Hverdag sagtens hjælpe dig på distancen. Kommer du til et sted i dit liv, hvor du vil købe en ejerbolig eller vil foretage en større investering, så finder vi selvfølgelig en løsning på det, så du kan få et fysisk møde med en rådgiver i Merkur.”
De fire Teams i Merkur Hverdag
Hverdag
hjælper med dagligdagsspørgsmål, bestilling af kort, oprettelse af konti, osv.
Lån & Nye kunder
byder velkommen til alle nye kunder, laver kassekreditter og rådgiver om køb af andelsbolig, kolonihave, båd eller andet.
Investering
rådgiver de kunder, der ønsker at investere deres penge bæredygtigt.
Erhverv & Foreninger
rådgiver og servicerer erhvervskunder med mindre lånebehov samt foreninger.