Sikkerhed

Beskyttet mail

Når Merkur kommunikerer med kunder og samarbejdspartnere via mail, har vi mulighed for at bruge en beskyttet meddelelse. Det gør vi for at passe på dig og dine oplysninger. Vi har samlet en række spørgsmål og svar om beskyttet mail, hvis du vil vide mere.

Spørgsmål og svar om beskyttet mail

En beskyttet mail sikrer, at vores mail med tekst, billede og evt. vedhæftet indhold når frem til den mailadresse, vi har sendt mailen til, og at indholdet er beskyttet mod hackere. Som modtager kan du ikke sende mailen videre med mindre, vi har givet tilladelse til det. Det er for at beskytte dig og dine oplysninger. En beskyttet mail afsendes fra Outlook ved hjælp af den særlige funktion, som kobles til den enkelte mail. Løsningen hedder Office 365 Message Encryption (OME).

Det meste kommunikation med vores kunder foregår som hovedregel via Merkur Netbank/Mobilbank. Men foretrækker du som kunde eller samarbejdspartner, at vi kommunikerer via e-mail, kan vi ændre sikkerhedsniveauet til beskyttet mail.

Merkur bruger beskyttet mail for at beskytte dig og dine oplysninger, så vores mailkorrespondance ikke kommer uvedkommende i hænde.

Alle kan modtage en beskyttet mail. Når Merkur sender en beskyttet mail til en af følgende mailservices, kan du uden videre læse indholdet, hvis beskyttelsesniveauet tillader det: Office 365 og Outlook.com (Microsoft LiveID, Hotmail.com). Benytter du ikke en af disse mailservices, kan du læse indholdet ved at modtage en sikkerhedskode i en separat mail. Du kan anmode om en engangskode, der sendes til samme mailadresse.

Merkur bruger teknologi fra Microsoft. Du kan læse mere om beskyttet mail hos Microsoft.

Læs mere på Microsofts hjemmeside