Stillingsopslag

HR- & direktionsassistent til Merkur, København

Brænder du ligesom os for bæredygtig udvikling og for social ansvarlighed? - Så har du nu mulighed for et job hos Danmarks største værdibaserede pengeinstitut, hvor gennemsigtighed og bæredygtighed er bærende elementer i alt, hvad vi gør.

Der er tale om en spændende dobbeltrolle, hvor du kan få mulighed for både at arbejde med HR-administrative opgaver samt administrative opgaver for direktionen i Merkur. Du trives med travlhed og alsidighed og evner at have mange bolde i luften på en gang. Du vil have et tæt samarbejde både med Sekretariats- og med HR-chefen. Nedenfor ser du en liste med dine vigtigste opgaver i de to roller:

Din rolle som HR-assistent, ca. 2,5 dage om ugen
  • Ansvar for HR-administrative opgaver, herunder refusion, ændringer til lønnen, udarbejdelse af kontrakter mv
  • Sparringspartner for medarbejdere og ledere på HR-administrationen
  • Koordinering af og opfølgning på HR-processer, herunder uddannelse, onboarding, fratrædelser, MUS, forretningsgange
  • Sekretær for SU og AMU samt operationel opfølgning på møderne, på APV mv.
Din rolle som Direktionsassistent, ca. 2,5 dage om ugen
  • Sekretariat for Merkurs repræsentantskab, diverse udvalg samt vores Rådgiver for Direktionen
  • Forberedelse og afvikling af Merkurs generalforsamling
  • Ansvar for bestyrelseserklæringer, bevillingsbeføjelser mv.
  • Superbruger på intranet og ansvarlig for kontraktbibliotek
Din profil
  • Du har 3+ års erfaring med HR-administration fra en virksomhed med overenskomst og har styr på alt fra refusion til lønindberetning (ikke lønkørsel) og onboarding
  • Du har gerne erfaring med direktionsbetjening, men det er ikke et krav. Til gengæld motiveres du af at arbejde der, hvor beslutninger tages
  • Du elsker struktur og har altid styr på detaljen
  • Du har høj integritet, og fortrolighed er en del af dit DNA
Søg stillingen

Send din ansøgning og dit CV her

Vi holder løbende samtaler. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at ringe til vores HR chef Charlotte Juul på +45 40 71 40 70.

Hos Merkur oplever vi stærk stigende interesse for bæredygtige og impact-investeringer. Vi er Danmarks største værdibaserede pengeinstitut, og vi tilbyder vores kunder unikke bankprodukter, der påvirker samfundet i en bæredygtig retning. Internationalt samarbejder vi med GABV, Global Alliance for Banking on Values, samt med Triodos Investment Management, som er en af de førende forvaltere af bæredygtige investeringer i Europa.

Vi er landsdækkende med afdelinger i København, Aarhus og Aalborg og har omkring 100 medarbejdere. Merkur er præget af engagement og stærkt fællesskab. Vi har en fri omgangstone med plads til begejstring og individuel forskellighed.

Hos Merkur lægger vi vægt på mangfoldighed og vi tror på, at vi præsterer bedst, når vi hver især kan bidrage med noget forskelligt. Vi håber således at du vil søge jobbet uanset køn, alder, etnicitet, religion, kultur eller seksualitet.

Læs mere om Merkur på vores hjemmeside her eller på vores LinkedIn her.

Spørgsmål til jobbet

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at ringe til vores HR chef Charlotte Juul.