Merkur Andelskasses website bruger helt almindelige cookies til at måle trafik og gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Du kan læse mere om brugen af cookies og vilkår for brug af hjemmesiden her

Kortindsigelse uden NemID

Har du ikke et NemID og dermed mulighed for at gøre indsigelse via Nets' hjemmeside, kan du udfylde en af nedenstående blanketter og sende til Merkur, så hjælper vi dig med din indsigelse. Denne mulighed skal du kun benytte, hvis du ikke har et NemID.

Indsigelsesblanketter

1) Jeg har opsagt mit abonnement, men bliver stadig opkrævet for betaling
Du kan gøre indsigelse, hvis du rettidigt har opsagt det, og efterfølgende bliver opkrævet for varen/ydelsen - jf. opsigelsesvilkår for det tegnede abonnement,.

2) Jeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser
Du kan gøre indsigelse, hvis du har købt en vare ved fjernsalg (køb på nettet) og varen ikke er leveret, eller hvis firmaet, du har handlet med, er gået konkurs (gælder ikke køb med Dankort).

3) Jeg har modtaget en vare eller ydelse, der ikke var som beskrevet
Du kan gøre indsigelse, hvis du har købt en vare ved fjernsalg (køb på nettet) og varen ikke er leveret, eller hvis der er aftalt køb af en original vare og varen, der er leveret, er en kopivare.

4) Jeg har returneret/afbestilt min vare/ydelse, men har ikke fået beløbet retur
Du kan gøre indsigelse, hvis du har betalt varen/ydelsen, og du har udnyttet din fortrydelsesret ved enten at nægte at modtage varen eller har undladt at afhente den (kun gældende for Dankort køb). 

Har du betalt med Visa-delen af dit Visa/Dankort eller med dit MasterCard og gjort brug af fortrydelsesretten, kan vi i nogle tilfælde også hjælpe, hvis du har modtaget varen og efterfølgende returneret den til firmaet iht. reglerne i deres købsbetingelser. Du skal have informeret firmaet om din beslutning og ikke modtage pengene retur senest 15 dage efter, at firmaet har modtaget varen retur eller kreditnota er modtaget.

5) Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt de hævede beløb – jeg har stadig kortet
Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager at en anden har misbrugt dine kortoplysninger, og du stadig er i besiddelse af kortet. Husk straks at spærre dit kort.

6) Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt de hævede beløb – jeg har ikke kortet 
Du kan gøre indsigelse, hvis du har mistet eller fået stjålet dit kort, og der er hævet beløb med kortet. Husk, straks at spærre dit kort og anmeld din hændelse til politiet.

7) Fejl i udbetaling fra pengeautomat
Du kan gøre indsigelse, hvis der er fejl i udbetalingen fra en pengeautomat, hvis hævningen er foretaget med Visa/Dankort eller MasterCard i udlandet eller med MasterCard i Danmark.

8) Jeg er blevet opkrævet et beløb, jeg har betalt for på en anden måde
Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb du er blevet opkrævet allerede er blevet opkrævet på en anden måde, f.eks. i kontanter eller med et andet kort.

9) Der er blevet hævet et andet beløb, end det jeg har godkendt 
Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb du har betalt i forretningen ikke modsvarer det beløb, der er blevet hævet på din konto

10) Jeg har ved det oprindelige køb ikke accepteret yderligere opkrævninger 
Du kan gøre indsigelse, hvis du i forbindelse med det oprindelige køb, ikke har accepteret yderligere opkrævninger.

11) Jeg er blevet opkrævet i forkert valuta
Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb, der er hævet på din konto, ikke er opkrævet i den valuta, du har aftalt med forretningen og som fremgår af din kvittering