11-11-2024

Datoer i forbindelse med generalforsamling 2025

Merkur Andelskasse afholder en gang om året ordinær generalforsamling. Vi er i fuld gang med at lægge programmet for dagen, men du kan allerede nu sætte kryds i kalenderen lørdag den 29. marts 2025.

Merkur afholder ordinær generalforsamling i DGI Byen i København lørdag den 29. marts 2024. I henhold til Merkurs vedtægter, som du kan finde nederst på siden, skal kandidater til repræsentantskabet være opstillet inden den 15. januar 2025. Forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være indleveret skriftligt til bestyrelsen senest 6 uger før afholdelse af generalforsamlingen.  

Hvad er Merkurs repræsentantskab?

Repræsentantskabet fungerer som sparringspartner for bestyrelsen og som ambassadører for Merkur. På generalforsamlingen vælger andelshaverne et repræsentantskab på højst 25 medlemmer, og fem er på valg hvert år. Repræsentantskabet vælger seks medlemmer til Merkurs bestyrelse. Derudover vælger Merkurs medarbejdere tre bestyrelsesmedlemmer.

For at opstille som kandidat til repræsentantskabet skal man ifølge Merkurs vedtægter være andelshaver, anbefales af en stiller, som også er andelshaver og være opstillet inden den 15. januar 2025. For at blive andelshaver skal du som udgangspunkt være helkunde i Merkur. 

Opstilling afleveres eller indsendes skriftligt til en af Merkurs afdelinger, eller sendes att. til Karin Svane på merkur@merkur.dk. Du er også velkommen til at kontakte Karin Svane, hvis du vil vide mere om, hvad det indebærer at være repræsentantskabsmedlem. Selve valget sker på generalforsamlingen den 29. marts 2025.

Er du endnu ikke andelshaver kan du læse mere om, hvad det indebærer at være andelshaver i Merkur nedenfor.